Κεντρική διάλεξη για το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής στην Ανατομία έδωσε ο Επικ. Καθηγητής Τρύφων Τότλης, στο 17th Congress of the European Association of Clinical Anatomy & 14th International Symposium of Clinical and Applied Anatomy, που διεξήχθη 14-16 Σεπτεμβρίου στην Πράγα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του International Symposium of Clinical and Applied Anatomy και η Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου, στα οποία συμμετέχει ο κ. Τότλης, έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα φέτος στις καινοτομίες στη διδασκαλία της Ανατομίας, με κύριο στόχο το μάθημα να γίνει περισσότερο ελκυστικό για τους φοιτητές. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι ραγδαία και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των φοιτητών. Ένα απλό παράδειγμα της νέας προσέγγισης που συζητήθηκε μετά τη διάλεξη, είναι αντί να ζητάμε απο τους φοιτητές να αφήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια του μαθήματος, να τους παροτρύνουμε να τα χρησιμοποιήσουν σχετικά με το αντικείμενο του μαθήματος.
Πρόσφατα, ερευνητική ομάδα από το Εργαστήριο Ανατομίας και Χειρουργικής Ανατομίας και το Εργαστήριο Ιατρικής Πληροφορικής του Τμήματος μας, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ανατομίας του Ιατρικού Τμήματος του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημίου Rouen στη Γαλλία δημοσίευσαν σχετικό άρθρο στο περιοδικό Surgical and Radiologic Anatomy. Το άρθρο έχει ελεύθερη πρόσβαση (https://rdcu.be/djH3W) και πραγματεύεται πως θα μπορούσε η τεχνητή νοημοσύνη και συγκεκριμένα το chatGPT να χρησιμοποιηθεί προς όφελος των φοιτητών Ιατρικής στο μάθημα της Ανατομίας. Είχε πολύ θετική αποδοχή από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα προσεγγίζοντας περισσότερους απο 1.000 αναγνώστες 1 μήνα μετά τη δημοσίευση του, επιδεικνύοντας πόσο ενδιαφέρον και σημαντικό είναι το ζήτημα αυτό. Η έρευνα συνεχίζεται και αυτό που μένει είναι να προσδιοριστεί ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να ενσωματωθεί στη διδασκαλία.
Πηγή: “ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ” Έκδοση του Τμήματος Ιατρικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Πηγή άρθρου : www.thestival.gr