Ο Πρόεδρος του ΙΣΠ κ. Νικόλαος Πλατανησιώτης μίλησε κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων.
Προτάσεις σε τέσσερις άξονες διετύπωσε ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιώς κ. Νικόλαος Πλατανησιώτης σήμερα, Τετάρτη 3 Απριλίου 2024, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επεξεργασίας και εξέτασης του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Υγείας υπό τον τίτλο: «Δράσεις δημόσιας υγείας – Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας».
Στη σημερινή δεύτερη συνεδρίαση είχε προγραμματισθεί η ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών προσώπων, τα οποία εκπροσωπούν τους θιγόμενους επαγγελματικούς φορείς και εργαζομένους.
Κατά την ομιλία του, ο κ. Πλατανησιώτης ζήτησε αλλαγές και κατέθεσε προτάσεις σχετικά με:
-
Το άρθρο 7 που προβλέπει απασχόληση ιατρών του ΕΣΥ στον ιδιωτικό τομέα.
-
Το άρθρο 35 σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται αυτεπάγγελτη άσκηση πειθαρχικής διώξεως εις βάρος μελών των Διοικητικών και Πειθαρχικών Συμβουλίων τόσο σε Ιατρικούς Συλλόγους, όσα και στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.
-
Το άρθρο 49 με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα διεξαγωγής εμβολίων Covid-19 από τους φαρμακοποιούς, καθώς και
-
Το άρθρο 65 με το οποίο νομιμοποιείται η συμμετοχή εκπροσώπων Ιατρικών Συλλόγων στη Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, ακόμα κι αν δεν έχουν εξοφλήσει οφειλόμενες εισφορές.
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας, οι προτάσεις που διατυπώθηκαν από τον Ιατρικό Σύλλογο Πειραιώς, καθώς και η αντίδραση του προεδρεύοντος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής κ. Βασίλη Οικονόμου έχουν ως ακολούθως:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΤΑΝΗΣΙΩΤΗΣ: Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι καλημέρα σας,
Μπαίνω κατ’ ευθείαν στο θέμα χαρακτηρίζοντας ως απαράδεκτο το άρθρο 35. Ουσιαστικά απαξιώνει και προσβάλλει όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους. Τι θα πει «κόρακας, κοράκου μάτι δεν βγάζει»; Δηλαδή το ΑΠΣΙ, το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο Ιατρών, δεν αποτελείται από γιατρούς; Έχουμε ακούσει πολλά παραλειπόμενα και ως νομικός καταλαβαίνετε ότι δεν έχει νομική ισχύ. Είναι αδιανόητο όποιος έχει την πλειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου να μπορεί και να παραπέμπει οποιοδήποτε μέλος χωρίς να υπάρχει καταγγελία. Νομίζω πως αυτή η διάταξη πρέπει να αποσυρθεί άμεσα. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποιοι είναι οι λόγοι που ζητήθηκε αυτή η διάταξη. Επαναλαμβάνω ότι περιλαμβάνεται η πρόνοια περί παραπομπής μέλους από την πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου στο Ανώτατο Πειθαρχικό χωρίς καταγγελία. Επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο εκβιασμού απέναντι στους Ιατρικούς Συλλόγους ή προς τα μέλη τους.
Το δεύτερο που δεν καταλαβαίνουμε είναι η δυνατότητα συμμετοχής συλλόγων σε ψηφοφορία παρότι μπορεί να μην είναι ταμειακώς τακτοποιημένα. Ακόμα και στο τελευταίο σωματείο της γειτονιάς, για να μπορέσει να ψηφίσει κάποιος πρέπει να είναι ταμειακώς εντάξει. Θα θέλαμε πολύ να γνωρίζουμε τι υποκρύπτεται πίσω απ’ αυτήν την πρόταση, οπότε νομίζουμε ότι αυτό και πρέπει να αποφευχθεί.
Ένα τρίτο που μπορώ να πω για τα φαρμακεία είναι ότι δεν έχουμε αντίρρηση, αλλά πρέπει να έχουν τους κατάλληλους χώρους για να κάνουν εμβόλια, όπως συμβαίνει στα ιατρεία που διαθέτουν χώρους αντισηψίας και άλλους βοηθητικούς χώρους. Διαφορετικά πού θα γίνονται τα εμβόλια; Μπροστά στον γκισέ και σε όλον τον κόσμο; Όπως γνωρίζετε και γνωρίζουμε, τα περισσότερα φαρμακεία δεν διαθέτουν τέτοιου είδους χώρους. Επομένως πού θα διενεργείται ο εμβολιασμός, στην τουαλέτα του φαρμακείου; Νομίζω ότι εδώ θα θέλαμε, μιας και παρευρίσκεται μαζί μας και η κ. Αγαπηδάκη, να προστατεύσουμε τη Δημόσια Υγεία και θα θέλαμε να δούμε κάποιους όρους, τους οποίους θα υιοθετήσουν τα φαρμακεία για να διενεργήσουν αυτά τα εμβόλια μιας και μετά την πανδημία γίνονται παντού.
Το τέταρτο θέμα αφορά στους γιατρούς του ΕΣΥ, οι οποίοι θα μπορούν να κάνουν ιδιωτικά ιατρεία. Απ’ ό,τι έχω ακούσει, τουλάχιστον σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με κυβερνητικά στελέχη, με τον τρόπο αυτό δίδεται ένα οικονομικό μπόνους στους γιατρούς για να πάνε στην περιφέρεια και κυρίως στα νησιά. Δεν είναι καθόλου «μπόνους» η δυνατότητα να ανοίξει κάποιος ένα ιδιωτικό ιατρείο, το οποίο έχει πάρα πολλά έξοδα και με έναν περιορισμένο πληθυσμό.
Αν θέλετε να ενισχύσουμε πραγματικά την παραμεθόριο περιοχή, την περιφέρεια και τα νησιά, θα σας πω επιγραμματικά και να συζητήσουμε εκτενέστερα σε άλλη στιγμή κάποιες προτάσεις. Παραδείγματος χάριν, ένας γιατρός ο οποίος θα πάει με ειδικότητα σε ένα νησί ή σε μία απομακρυσμένη περιοχή, η ηλικία του θα είναι τουλάχιστον 35 έως 38 ετών, πιθανότατα παντρεμένος και πιθανότατα με ένα παιδί. Αν σκεφθούμε ότι στην Κάλυμνο η βενζίνη κοστίζει 2 ευρώ και 20 λεπτά ενώ το κόστος ζωής είναι περίπου κατά 30% ακριβότερο από την Αθήνα και επιπροσθέτως υπάρχει έλλειψη κατοικίας, σε ποιο κίνητρο αναφερόμαστε. Να θυμηθούμε τη συνάδελφο – αναισθησιολόγο, η οποία πήγε πέρυσι στην Μήλο και αναγκάστηκε να παραιτηθεί διότι δεν βρήκε σπίτι. Με αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας ότι τα περισσότερα Κέντρα Υγείας έχουν πολύ μεγάλους περιβάλλοντες χώρους, ας εξετάσουμε σοβαρά τη δημιουργία κατοικιών για το συναδέλφους, το ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό, να δοθούν οικονομικά κίνητρα, καθώς και η δυνατότητα που καλύπτει σήμερα τους αστυνομικούς και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία επιτρέπει τη συνυπηρέτηση. Κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται ακόμα.
Επίσης θα μπορούσε κατ’ εξαίρεση κάποιας διάταξης, να προσληφθούν για ορισμένο χρόνο ο ή η σύζυγος του γιατρού στο Δήμο ή στην Περιφέρεια, όπου υπάρχουν δεκάδες κενές οργανικές θέσεις, ώστε να υπάρχει ένας δεύτερος μισθός και να είναι ένα πραγματικό οικονομικό κίνητρο για να πάνε οι συνάδελφοι στην επαρχία.
Σας ευχαριστώ.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ (Προδρεύων της Επιτροπής): Είναι πολύ σοβαρό αυτό που είπατε, πραγματικά! Νομίζω ότι εξετάζεται το θέμα. Είναι μείζον ζήτημα.
Πηγή άρθρου : koinoniki.gr